מקור החסידה הגדול – מסלול למכוניות ברמת הגולן

מסלול למכוניות ברמת הגולן – מסלול ידידותי למשפחה הכולל פריחת האביב, עתיקות, מורשת קרב, תצפיות מרהיבות, אתרי פיקניק עם אופציות למסעדות כשרות בסביבה ועוד! ממש יום כיף!

המסלול מתחיל בכביש 98 מצמח לכיוון חמת גדר מזרחה. הכביש מאפשר לצפות על משולש הגבולות והרכבת שפעם הגיעה מעבר לגבולות הארץ. כנראה שהעותומנים היו יותר משוכללים מאיתנו. ליד הכביש מרחבים עצומים של מקור החסידה הגדול – אך זהירות! לא להתקרב לשדות המוקשים שעדיין לא פונו. מתי כבר יפונו?

עולים בעליה התלולה בכביש 98 במסלול הנחש הלולייני עד שמגיעים למעלה לרמה.

בשילוט ליער קק"ל עין תואפיק תפנו שמאלה. הכביש עביר ונוסעים עד עין עוקב. מקום נהדר להפסקת קפה. לא לשכוח להציץ על תותחי נברונה.

ממשיכים בכביש 98 אפשר להיכנס למצפה מבוא חמה מדרום למבוא חמה או להמשיך עד לפניה שמאלה למצפה שלום ליד כפר חרוב. יש שירותים, קיוסק והעיקר נוף מהמם.

נוסעים צפונה שוב ובצומת אפיק פונים שמאלה לכביש 789 לטעום מהפיצה הכשרה של "הנחתום" בגבעת יואב.

חוזרים לכביש 98 דרך קיצור הדרך בכביש 7899 שעובר ליד גשור. תבדקו אם מאגר בני ישראל מלא. בצומת רמת מגשימים ממשיכים בכביש 808 עד צומת נטור. פונים שמאלה לכביש המוביל לנטור. קצת לפני נטור יורדים לדרך לא סלולה אך עבירה. פונים ימינה בפניה הראשונה ונוסעים עד לאום אל קנטיר.

ביציאה מנטור לכביש 808 בצד ימין של הכביש ליד הצומת תציצו לחניון בג'וריה. במקום שולחנות פיקניק של קק"ל מתחת לעצי האיקליפטוסים ואפילו נקודה קטנה למנגל. ובסמוך נמצא "שלולית חורף" מדהימה.

בחזרה אפשר לנסוע לשם שינוי בכביש 869 בירידה מהגולן. הפניה היא בצומת דליות קצת לפני שמורת גמלא. אפשר לעצור בחניון דליות למנוחה או במצפה בית ציידא בהמשך הדרך.

נסיעה טובה. שיהיה לכם בכיף!